Mailfunderingar


#1

Jag har ett konto på one.com där jag har en massa kontakter (ca 120st).
Vissa kontakter har 2st mailadresser( en av dem är jag)
Nu är det så att jag har skickat ut mail från one.com till alla 120 kontakter men alla har inte fått mailet,
inklusive mig själv.
Det är helt borta.
Inga fel rapporteras hos one.com och jag ser inte röken av det på min mail, har letat i skräplådan och kollat på mailservern efter ledtrådar. Men icke mailet är borta.

Hur felsöker man detta lättast?
Skulle vara bra om det fanns någon tjänst som visste var det försvinner.

Vet att det är fler som inte fått något mail.


#2

Vilken domän är det skickat som?
Finns SPF, DKIM och DMARC?

På vilka tjänster ligger de epostadresser som inte har fått mailet?


#3

Det som jag vet inte gått fram är förmodligen fel mailadresser, för jag får tillbaka mail från dem.
Men jag vet att jag skickat till telia och de har inte fått något samt att det har inte kommit ett felmedelande från mailservern.


#4

Finns faktiskt inte så mycket mer du kan göra.
Har inte DMARC vart aktiv så är det svårt att se vad som har hänt.