RSS-läsare med stöd för Nextcloud

Efter många år som Linuxanvändare kör jag nu Windows igen, tillfälligt men ändå.
I Linux har jag en app som heter Feedreader som jag har kopplat till mina RSS-flöden i Nextcloud. I min telefon kör jag en motsvarande app och dessa gör så att mitt RSS-flöde hela tiden är uppdaterat med vad som är läst, inte läst och favoritmarkerat.

Windows app

Nu är jag som sagt på jakt efter en motsvarade app till WIndows. Jag har testat RSS Guard och för att vara snäll så räcker det med att säga att den suger! Min fråga: vad finns det för alternativ?

Nu är jag ingen fanatisk RSS-horder så jag har faktiskt ingen RSS-läsare. För mig räcker det med mejl-klienten. Jag får ett pling i luren och en fin notis om att jag har fått ett mail om nyheter från de sidor som jag prenumererar på. Med vänlig hälsning, Ade.

Du har säkert redan löst det men jag kör Inoreader - helt suverän till ändamålet. Webbaserad men den bästa jag provat.

//Anders

Nextcloud her en egen läsare inbyggd, det jag var ute efter var en extern läsare, som RSS Reader I Linux.