Smarta klockor 15 ord långt ämne

Om du har en smart klocka på armen. Vad är det för märke? Och är du nöjd med en? Har du haft flera sorter?
Jag har TicWatch Pro och är nöjd med det mesta men inte tyngden/tjockleken, För hög och tung.

Jag kör en Samsung S3 Frontier. Har aldrig använt smart eller vanlig klocka förr. Köpte den på blackfriday. Jag använder det för att kolla tiden, notifiering, lite aktivitet kontroll (jag jobbar på kontor och brukar sitta längre perioder och då påminner klockan att röra mig lite( visar lite enklare övningar också). Använder Samsung Pay på min S9 nästan alltid. Provade på klockan och funkar där också väldigt smidigt. Användar alltid on skärm. Jag bryr mig inte hur många dagar håller med en laddning för att jag tar av klockan innan jag sover. Dvs laddar varje kväll. Apropå laddning. Gillar den kontraktfria trådlös laddningen. Använder den på S9 alltid och det är väldigt positivt att klockan kan laddas trådlöst. Jag är väldigt nöjd. Känner inte alls att den är på mig (tyngd).

Jag har också en ticwatch PRO. Jag har inga problem med varken vikt eller storlek.
Jag använder min klocka till klocka (naturligtvis), notifikation, träning, svara på meddelanden, telefonsamtal och Google assistenten.
Jag har precis i dagarna satt på Always on för att se hur batteritiden blir.

Jag hade en Galaxy Gear av första generationen. Observera hade - den var alldeles för oduglig för att vara till någon nytta. Numera kör jag analogt (tills jag får råd med en Samsung Gakaxy Watch 46 mm).